Vyriausiosios
Administracinių Ginčų
Komisijos Pirmininkui
Adolfui Gyliui
S K U N D A S
dėl Nacionalinės
žemės Tarnybos neišsamaus ir biurokratiško vengimo
spręsti susidariusią situaciją, dėl pažeidimų,
vykdant sodininkų bendrijų sklypų privatizaciją
ir bendrijų teritorijų planavimą.
Kauno susivienijimui
„Sodai“, vienijančiam per 160 sodininkų
bendrijų labai dažnai tenka konsultuoti bendrijų atstovus
ginčuose dėl jų teritorijų planavimo pažeidimų
ir sklypų ribų koregavimo. Pagal savo nuostatus, sodininkų
bendrijų teritorijų planavimui, kadastrinių matavimų
vykdymui bei apiforminimui, metodiškai vadovauja Nacionalinė
žemės Tarnyba (toliau NžT).
Dėl šių
priežasčių 2012-05-23 eilinį kartą kreipėmės
su prašymu Nr. 55 į NžT, prašydami kvalifikuoto
išaiškinimo dėl pažeidimų ir atsakomybės
už juos indentifikavimo konkrečiose situacijose.
Deja, 2012-07-24 gautas
nebe pirmas netikslus, neišsamus ir biurokratiškas
atsakymas Nr. 1SS-(10.5)-1349, vengiant iš esmės
nustatyti valdininkų padarytus pažeidimus ir įvardinti
atsakingus. Kvalifikuotai nenustačius kaltųjų ir visų
pažeidimų, neįmanoma tinkamai organizuoti susidariusios
situacijos teisinių sprendimų vykdymo. NžT žemės
tvarkymo departamento direktorius A. Bagdonas teikiamame atsakyme
vengia pripažinti pažeidimus ir atsakyti į sekančius mūsų
teikiamus paklausimus.
Pirmajame
klausime neatsakyta kas kaltas dėl pažeidimų įteisinant
s.b. „Gevėnupis“ sklypo Nr. 87, grubiai pažeidžiant
bendrijos planą, ir šiam sklypui priskiriant visą
bendrijos atsarginio įvažiavimo Gėlių gatvės
žemę, esančią greta sklypo. Jei nėra pažeidimo,
kodėl nepaaiškinama kolizijos, kad, 2009-01-27 VĮ
Registrų Centro pateiktoje s.b. „Gervėnupis“
plano kopijoje su spaudu „Kopija Tikra“, kelias sklypui
Nr.87 nepriskirtas? Kodėl nepaaiškinama, kokie teisės
aktai leidžia, pažeidžiant 1992-03-20 žemės Ūkio ministro
patvirtintų metodinių nurodymų privalomą
nuostatą vykdyti sklypų pardavimą ir įteisinimą
pagal patikslintą ir visuotinio susirinkimo patvirtintą
bendrijos planą, o ne tik pagal deklaruojamą vienasmenį
pirmininko leidimą?
Negautas
konkretus atsakymas ir į teiktą antrą klausimą,
kas kaltas, kad valstybė 2002-01-16 pardavė ir įteisino
sodininkų bendrijoje „Upytė“ 600 kv. m. žemės
sklypą be bendrijos pirmininko sutikimo, neatlikus tuo metu jau
privalomų kadastrinių matavimų, tiek žemės
sklypui, tiek įteisinamam ant sklypo ribos naujai pastatytam
gyvenamam namui.
Akivaizdžiai
vengiama konkretaus atsakymo ir į mūsų trečią
klausimą, kodėl nėra s.b. „Diemedis“
plano užnešta kadastro žemėlapyje, dėl ko Kauno
rajono savivaldybė antri metai negali suteikti sklypams adresų,
jei ant pateikiamo plano yra Registrų Centro spaudas „Sklypo
ribos pažymėtos Kadastro žemėlapyje“ 2002-02-06.
Biurokratizmo viršūnė pasiekta aiškinant ir
kaltinant „Diemedžio“ sodininkų bendrijos visuotinį
susirinkimą dėl to, kad 2011 metais paaiškėjo,
jos privatizacijos plane atsiradus greta esančio valstybinės
reikšmės kelio atkarpos užimamai žemei. Kodėl
nerandama atsakomybės, šį planą derinusių
ir savo spaudais patvirtinusių, Kauno rajono žemėtvarkos
specialistų, Registrų Centro derintojų?
Atsirašinėjama
atsakant ir į ketvirtą klausimą dėl s.b. „žasma“
pertvarkymo projekto rengimo, kadangi vengiama pripažinti NžT
padalinio valdininkų atsakomybę, išdavus leidimą
Nr. S7-26 rengti 8 žemės sklypų formavimo projekto
ruošimui, o projektą parengus, tos pačios NžT
valdininkams priimant sprendimą, kad šios žemės
negalima formuoti į 8 atskirus sklypus. Kokiu CK straipsniu
remiantis, panaikinama 2010-08-20 žemės pirkimo –
pardavimo sutarties su valstybe 3.2 punkto nuostata, leidžianti
naudoti žemę kaip mėgėjiško sodo žemės
sklypus.
Dviprasmiškas
ir atsakymas į penktą klausimą. S.b. „Monolitas“
2010-05-27 raštu Nr. 3B-910.5)-B-426-554 kategoriškai
atsakyta, kad „Nacionalinė žemės Tarnyba negali
pateikti Jums (t.y. „Monolito“ pirmininkei) informacijos
susijusios su žemės sklypu (esančiu „Monolito“
bendrijoje)“. Naujai gautame 2012-07-24 atsakyme Nr.
1SS-(10.5)-1345 vėl tvirtinama, kad plano kopijos bendrijų
pirmininkams neteikiamos, bet užsimenama, kad pirmininkai su
prašomais dokumentais mistiniu būdu gali susipažinti
dokumentų archyve. Antri metai, neturėdama dokumentu
fiksuotos situacijos, bendrija realiai negali visuotiniame
susirinkime svarstyti kelio ribos pažeidimo fakto ir priimti
sprendimo dėl kreipimosi į teismą.
Vadovaujantis aukščiau
išdėstytu ir pridedamais dokumentais, prašome
ginčų komisiją įpareigoti NžT pateikti išsamius
atsakymus į teikiamus klausimus, kuriais vadovaujantis bendrijos
turėtų galimybę kvalifikuotai apsispręsti dėl
teisinių priemonių, sprendžiant konfliktines situacijas.
Pridedama;
Mūsų
2012-05-23 prašymas NžT Nr. 55 - 3 lapai.
NžT
2012-07-24 atsakymas - 5 lapai.
žemės
Ūkio ministerijos patvirtinti 1992-04-20 metodiniai nurodymai - 3
lapai.
S.b.
„Gervėnupis“ planas su VĮRC spaudu - 2 egz.
S.b.
„Gervėnupis“ skl. Nr.86 privatizacijos planas - 2
egz.
S.b.
„Diemedis“ planas su VĮRC spaudu - 2 egz.
S.b.
„žasma“ valstybinės žemės pirkimo sutartis - 2
egz. 6 lapai.
NžT
2010-10-01 leidimas Nr. S7- 26 - 1 lapas.
NžT
2012-12-22 tikrinimo aktas Nr.3ž-115-(8.15) - 3 lapai.
NžT 2010-05-27
atsakymas Nr. 3B-(10.5)-B-426-554 - 3 lapai.
Pareiškimo
Vyriausiajai Administracinių ginčų k-jai - 3 egz. 9
lapai.
Kauno susivienijimo
„Sodai“ pirmininkas
Romualdas Šeštakauskas
|